Dag 9 (19 maart 2016)

Klik hier voor de foto’s van dag 9

Vandaag is de officiele afsluiting van de het HP event. We zouden met de bus naar het vliegveld gaan en vandaar kon worden teruggevlogen naar Nederland. Uiteraard zou ik blijven om een huurauto op te halen en Fred bij zijn hotel op te pikken. De wekker ging om half zes (pffff) en gelukkig was de koffer al gepakt. Vlug nog naar het ontbijt om vervolgens nog even uit te checken. Hierna was het wachten op de bus. Deze arriveerde precies om zeven uur en de koffers werden vlot in het bagageruim geladen. Omdat iedereen al aanwezig was vertrok de bus eerder dan gepland. Onder weg was de highway behoorlijk besneeuwd en diverse ongevallen trokken aan ons voorbij.

Om half negen reden we de airport op en stopten bij terminal west. Hier nam ik afscheid van iedereen en ging naar de shuttle bus van Alamo. Het was zo druk dat ik alleen in de bus zat 🙂

Binnen 10 minuten stond ik bij de autoverhuur en waren de formaliteiten geregeld. Het enige probleem wat overbleef was dat het registreren van Fred als bestuurder alleen kon als hij persoonlijk met rijbewijs aanwezig was. We zouden dus samen nog even kort terug moeten.  De auto, een Jeep, was snel uitgezocht omdat dit de enige was met fourwheel drive. Na 5 minuten rijden draaide ik voor het hotel langs en kwam Fred naar buiten. Na een hartelijke begroeting gingen we op pad. De morgen zouden we gebruiken om te shoppen en we gingen deze keer niet naar kleren kijken 🙂 Eerst stond de Walmart op het programma en vervolgens zijn we naar de Baspro gereden.

Deze zaak is de grootste outdoor zaak van de wereld en hier zou je gerust een hele dag kunnen verpozen. Daarna was de Apple Store aan de beurt en gingen we op pad naar Estes Park. Hier stond ons hotel en vanuit hier konden we nog een klein bezoek brengen naar Rocky Mountain National Park. Onderweg was het ene vergezicht nog mooier dan het andere en de hoeveelheid sneeuw droeg hier ook aan bij.

Na verloop van tijd reden we het Golden Gate State Park binnen en het uitzicht was hier eigenlijk nog weer mooier.

Hierna was een doortocht door het plaatsje Nederland! aan de beurt en moesten er diverse passen worden genomen. Eenmaal in Estes Park aangekomen reden we eerst naar Rocky Mountain NP en mijn NP pas van vorig jaar kon hiervoor weer mooi gebruikt worden.

We hebben hier een korte rondrit gemaakt en de camping van de zomer van 2014 bezocht. Dit was echt grappig om te zien zeker in winterse sferen. Er waren zelf volhouders die hier nu met hun tentje op de camping stonden. Om half vijf besloten we naar het hotel te gaan. Eerst hebben we op de terugweg nog even snel de ingang van het park op de foto gezet.

In het hotel aangekomen  bleken we een super grote kamer te hebben gekregen. Dit was ook niet zo raar, want we denken dat er maximaal 6 kamers bezet waren. Eenmaal op de kamer hebben we nog even naar huis gebeld en wat gedronken. Omdat we erg moe waren besloten we de avondmaaltijd bescheiden te houden en voor een hamburger maaltijd te kiezen. Hierna was de dag toch echt wel ten einde en zijn we gaan slapen. Welterusten zzzzzz….